Met Elma op pad 🇳🇱

30 april 2023 - Hoofddorp, Nederland

Op 30 april is Elma gestart vanuit Nieuw Vennep, voor een mooie fietstocht van 3 maanden.

Dit keer naar Duitsland 🇩🇪, Polen 🇵🇱, Baltische Staten 🇪🇪 🇱🇻 🇱🇹, Finland 🇫🇮 en Zweden 🇸🇪. Een tocht van ongeveer 2500km.

Op de 1ste fietsdag ben ik een stukje met haar mee gefietst. We deden onze ☕️ koffiepauze bij het sluisje in Vinkeveen, bij sluiswachter Nico, die prachtige plannen in het verschiet heeft, om naar Spanje 🇪🇸 te gaan wandelen. Vol bewondering hebben we zijn werkzaamheden bij de sluis gevolgd. Een doorgang met het bootje kost zo’n 7 euro.

Na deze heerlijke en gezellige koffiepauze reden we verder langs de Loosdrechtse plassen, Kortenhoef naar Hilversum. We zaten plotseling in een hardloopwedstrijd; de relay van Zandvoort naar Amersfoort. Een wedstrijd in teamverband met 3 personen. We zaten in de “kopgroep”. Weet je hoe snel die jongens liepen? Wij hadden moeite om ze bij te houden……. gewoon 17 à 18 km. per uur. Als een speer gingen ze. Toen wij ons jasje in Kortenhoef uit deden, waren de lopers in gèèn velden of wegen meer te bekennen. We waren gelost 🤭

In Hilversum deden we onze lunchpauze op een bankje in de zon. Daarna namen we afscheid en is Elma verder oostwaarts gegaan en ben ik op de trein gestapt naar Schiphol en vanaf daar naar huis gefietst. De teller van m’n fietscomputer bleef steken op 65km., zo’n 2% van Elma haar totale afstand, hihi 🤭